В медичному просторі України з 1 квітня з’явився такий термін, як електронне направлення. Навколо цих направлень зараз відбувається дуже багато непорозумінь, у результаті яких страждає пацієнт. Коротко про те, як функціонує ця система.
Вріант перший
У пацієнта є якесь хронічне захворювання, для прикладу, гіпертонічна хвороба. Пацієнт звертається до свого сімейного лікаря (терапевта, педіатра). Лікар вирішує, що потрібна або консультація вузького фахівця, або госпіталізація.
В цьому випадку пацієнту виписують електронне направлення і на свій мобільний телефон він отримує 16-значний код. За великим рахунком, це і є електронне направлення. Для зручності лікарі «первинки» можуть роздрукувати це у паперовому вигляді.
Все, пацієнт звертається до будь-якого закладу, який сам обере. Це може бути районна лікарня, а може бути і, для прикладу, обласна. Тут вибір за пацієнтом. До направлення, зазвичай, додаються результати базових обстежень (аналіз крові, ЕКГ тощо).
З цим усім пацієнт може звернутися у будь-яку лікарню і там, згідно з договором, пацієнту не мають права відмовити у прийомі.
Варіант другий
У пацієнта якийсь гострий невідкладний стан, (для прикладу – перелам кісток, травма чи фурункул у носі). В такому випадку направлення від сімейного лікаря не потрібне. І будь-яке вимагання цього направлення у лікарів первинки є неправомірні. Випадки вимагання у пацієнтів з гострим станом направлення від лікарів первинки непоодинокі. Пацієнт повинен розуміти, що ця дія неправомірна. І в цій ситуації чомусь увесь негатив виливається на лікарів первинки. Наша місія – бути корисними для пацієнта, і ми робитимемо все, щоб допомогти.
Варіант третій
Лікар первинки виписав направлення, пацієнту на мобільний телефон прийшов код цього підтвердження. Пацієнт звертається до вузького фахівця. А той відповідає, що «сімейник щось наплутав з направленням і воно не відкривається». З усією відповідальністю повідомляємо – якщо смс із кодом направлення надійшло пацієнту, то направлення виписане коректно і тут потрібно розбиратися саме на стороні вузького фахівця.
Підсумовуємо цей довгий текст.
• Електронне направлення виписує лікар первинної ланки або лікар «вторинки», у котрого спостерігається хворий (приклад – на повторну перев’язку у хірурга чи ортопеда направлення від «сімейника» непотрібно!
• Вимагання направлення при гострих станах неправомірне. І, як завжди, нагадуємо, що пацієнт може звернутися на гарячу лінію НСЗУ за номером 1677 за роз’ясненнями із будь-яких питань.
Сайт КНП ЦПМД ДРР інформує
Електронне направлення, як і декларація, – ключ до безоплатних послуг у Програмі медичних гарантій. Його виписує сімейний лікар, терапевт, педіатр або ж лікуючий лікар..
Пацієнту виписують направлення, коли його проблема потребує залучення вузького спеціаліста, додаткових обстежень, процедур чи госпіталізації.
Розповідаємо, як користуватися електронними направленнями.
1. Е-направлення створюється лише в електронній системі охорони здоров’я лікарем, який у ній авторизований.
2. Лікар може змінити чи виправити направлення, тільки шляхом скасування і створення нового.
3. В е-направленні не вказується ні заклад, ні лікар, до якого направляють пацієнта, лише код послуги та інформація про заклад і лікаря, який його створив. Місце отримання послуги пацієнт обирає самостійно. В будь-якій лікарні України, яка має контракт з НСЗУ.
Але є виключення.
Коли відбувається переведення пацієнта на рівні “стаціонар-стаціонар”, тоді заклад вказується.
Також е-направлення не потрібне, якщо пацієнт лікується стаціонарно і має пройти в тій же лікарні певні обстеження чи консультації.
1. Кожне е-направлення має свій номер у системі. Якщо направлень декілька, але вони стосуються однієї проблеми, то номер у них однаковий і називається груповим.
2. Пацієнт отримує номер направлення в смс на телефон, який вказаний у декларації з лікарем. Номер направлення складається із 16 символів (цифр та літер) і виглядає приблизно ось так: 0000-К4НК-9Т6М-3А20. Якщо зручніше, можна попросити роздруковане направлення. Воно буде містити штрих-код, дату виписки, дату, до якої дійсне направлення, ім’я та діагноз пацієнта, назву послуги, ім’я та контакти лікаря і додаткові інструкції чи нотатки для пацієнта у разі потреби.
3. Щоб отримати послугу за направленням, слід прийти в обраний заклад, попередньо записавшись через сайт, медичну інформаційну систему, реєстратуру чи телефоном, і повідомити лікарю номер направлення. Перелік послуг, які надає кожен медичний заклад, можна подивитися на дашборді НСЗУ.
Також НСЗУ має дашборд із е-направленнями, який показує, скільки направлень було створено й виконано та за якими видами послуг.

Категорії: Блог

0 коментарів

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *